Спад в продажбите на Shimano
Спад в продажбите на Shimano

Войната в Украйна и стагнацията на китайската икономика оказват влияние върху продажбите на Shimano

Продължителната война в Украйна, напрежението в Близкия изток и стагниращата китайска икономика бяха обвинени за 31% спад в нетния доход на Shimano през първите девет месеца на финансовата година.

Нетните продажби от компонентите за велосипеди са спаднали с 12,3% до 253 861 милиона йени в сравнение с предходния сравним период на миналата година, а приходите от риболовни принадлежности са намалели с 5,6% до 80 690 милиона йени. Оперативният доход на групата е намалял с 29%, обикновеният доход с 39,4% и нетният доход, отнасящ се към собствениците на компанията майка, с 31,3% до 41 343 милиона йени.

В доклада си до инвеститорите Shimano обявиха, че търсенето на риболовни принадлежности, което беше прекалено силно в световен мащаб, спадна и продажбите останаха слаби, въпреки че корекциите на пазарните запаси започнаха да показват признаци на напредък. На своя основен пазар в Япония Shimano отбеляза слаби продажби, повлияни от екстремни горещини, неблагоприятни метеорологични условия и продължаващи корекции на пазарните запаси.

Пазарът в Северна Америка продължава да осигурява силни продажби на фона на стабилно търсене, докато пазарните запаси напреднаха до подходящо ниво. Продажбите в Европа продължават да бъдат слаби, но Shimano отчете напредък в корекцията на пазарните запаси. Азия отбеляза слаби продажби, повлияни от намаляване на потреблението и неблагоприятните метеорологични условия на пазара, където запасите остават високи. Австралийският пазар – подкрепен от благоприятното време и условия за риболов – отчете добри продажби

Коментари към тази статия